- Obchodné podmienky
Všeobecné ustanovenia
1.1 Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej ako „VOP“) Predávajúceho a upravuje postup pri reklamácii tovaru zakúpeného u Predávajúceho, ktorým je Peter Ilovský- PNEUCAR, so sídlom Záhradná 502/25, 013 24 Strečno, IČO: 44876556. Tento Reklamačný poriadok ponúka jednoduchý a prehľadný postup pri vybavovaní reklamácii vád tovaru zakúpeným kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ cez internetovú stránku- www.originalwheels.sk.
- E-mail: ilovsky@gmail.com
- č.: +421 948 312 285
1.2 Kupujúci, ktorým je fyzická osoba (spotrebiteľ), je povinný sa oboznámiť s týmto Reklamačným poriadkom a VOP ešte pred objednaním tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytovať Predávajúcemu súčinnosť pri vybavení reklamácie, inak sa lehoty predĺžia o čas, v ktorom kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť predávajúcemu.
1.3 Tento Reklamačný poriadok upravuje postup pri reklamácii spotrebiteľa, na postup pri reklamácii fyzickej osoby- podnikateľa a právnickej osoby sa použijú ustanovenia všeobecne záväzného právneho predpisu, ktorým je zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1.4 Kupujúci uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
Záručná doba
2.1 Predaná vec (tovar) musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2.3) a všeobecnými požiadavkami (bod 2.4).
2.2 Vec nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak predávajúci pri uzatvorení zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
2.3 Predaná vec je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
- zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve;
- je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil;
- vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“);
- vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“);
- vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve;
- je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve;
- je dodaná s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve a
- sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.
2.4 Predaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
- je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
- zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy;
- c) je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať;
- je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
2.5 Záručná doba je 24 mesiacov, ktorá začína plynúť dňom prevzatia (dodania) veci (tovaru) kupujúcim alebo nim oprávnenou osobou.
2.2 Záručný servis zabezpečuje prevádzkovateľ internetovej stránky a e-shopu- www.originalwheels.sk.
2.3 Reklamácia je uplatnenie vady tovaru, ktorú ma tovar v čase jej prevzatia (dodania), a ktorá sa prejaví do 2 rokoch, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od prevzatia (dodania) tovaru, pričom odporúčame si uplatniť reklamáciu najneskôr do 2 mesiacov od zistenia vady na tovare.
2.4 V prípade, ak bude tovar doručený nekompletný alebo poškodený, odporúčame túto skutočnosť oznámiť do 48 hodín od prevzatia zásielky, a to buď prostredníctvom e-mailu na adresu: peter.ilovsky@gmail.com alebo telefonicky počas pracovných dni na tel. č.: +421 948 312 285.
2.5 Na neskôr uplatnené reklamácie nekompletnosti tovaru či jeho poškodenia sa bude prihliadať len vtedy, ak bude preukázané kupujúcim, že reklamované vady mal tovar v čase jeho prevzatia (dodania).
2.6 Pokiaľ ako kupujúci chcete reklamovať tovar, prosíme o kontaktovanie nás e-mailom alebo telefonicky.
2.7 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný zaslať na adresu: Peter Ilovský- PNEUCAR, Záhradná 502/25, 013 24 Strečno ako doporučený balík poštou, kuriérskou službou alebo priniesť osobne tovar na prevádzku Peter Ilovský- PNEUCAR, Záhradná 502/25, 013 24 Strečno počas prevádzkových hodín. Pre urýchlenie reklamácie odporúčame doložiť do balíka vyplnený reklamačný protokol, ktorý sa nachádza TU. O reklamácii vám predávajúci bezodkladne vystaví písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedená lehota počas, ktorej vám predmetnú vadu odstránime, ktorá nebude dlhšia ako 30 dni odo dňa vytknutia vady okrem prípadu, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôžeme ako Predávajúci ovplyvniť.
2.8 Pokiaľ ste ako kupujúci informoval predávajúceho o vade/vadách poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odmietol prijať, potom zásielka sa považuje za doručené v deň jej odopretia.
2.7 Keď obdržíme reklamovaný tovar následne Vás budeme kontaktovať bezodkladne e-mailom alebo telefonicky, a to za účelom dohody ohľadom skorého vyriešenia reklamácie.
2.8 V prípade, ak vám odmietneme zodpovedať za vady, potom vám dôvody odmietnutia písomne oznámime. Pokiaľ bude preukázaná znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou zodpovednosť za vadu môžete ako kupujúci opakovane vadu vytknúť a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
2.9 V prípade vád reklamovaného tovaru predávajúci postupuje v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v jeho platnom znení, a to v zmysle §618 až §626.
III.
Práva zodpovednosti za vady
3.1 V prípade, ak sme zodpovední za vadu/vady na tovar, potom ako kupujúci- spotrebiteľ máte voči nám nárok na
- Odstránenie vady opravou alebo výmenou (§623 Občianskeho zákonníka)
- Právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny (§624 Občianskeho zákonníka)
- Právo na odstúpenie od zmluvy (§624 Občianskeho zákonníka)
3.2 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje vaše právo ako kupujúceho-spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá z dotknutej vady vznikla.
3.3 Kupujúci-spotrebiteľ môže odoprieť uhradiť kúpnu cenu, prípadne jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci-spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny, prípadne jej časti. Kupujúci-spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje §509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
Odstránenie vady
4.1 Kupujúci-spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci, avšak nemôže si zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo, ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu-spotrebiteľovi značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, pokiaľ oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolnosti v prechádzajúcej vete..
4.2 Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, pokiaľ oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolnosti uvedené v bode 4.1.
4.3 Predávajúci opraví alebo vymení v primeranej lehote (30 dní odo dna vytknutia vady), a to bezplatne na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci-spotrebiteľ vec požadoval.
4.4 Na účely opravy alebo výmeny kupujúci-spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe, ak pred uzatvorením zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho. Predávajúci znáša náklady na prevzatie tovaru.
4.5 Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, pokiaľ sa nedohodnú inak. Ak kupujúci-spotrebiteľ neprevezme vec v lehote 6 (šiestich) mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho-spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Bezodkladne po predaji predávajúci vyplatí kupujúcemu-spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj
4.6 Pri odstránení vady zabezpečí predávajúci odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Zároveň sa možno vzájomne dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci-spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
4.7 Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
4.8 Zároveň predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa §619 Občianskeho zákonníka, a to v súlade s čl. II bod 2.5
Primeraná zľava z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy
5.1 Kupujúci-spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehote, a to v nasledujúcich prípadoch, ktoré vyplývajú z §624 ods. 1 Občianskeho zákonníka:
- Predávajúci vec neopravil alebo nevymenil;
- Predávajúci vec neopravil alebo nevymenil v súlade čl. IV. bod 4.4 a 4.6;
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa čl. IV bod 4.2;
- Vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci;
- Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy;
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolnosti zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho-spotrebiteľa;
5.2 Pri posudzovaní zľavy z kúpnej ceny alebo pri odstúpení od zmluvy podľa čl. V bod 5.1 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho-spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosti predávajúceho odstrániť vadu.
5.3 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
5.4 Kupujúci-spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa čl. V bod 5.1, ak sa kupujúci-spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci-spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vady je zanedbateľná, nesie samotný predávajúci.
5.5 Ak sa kúpna zmluva týkala kúpy viacerých vecí, kupujúci-spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
5.6 Kupujúci-spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
5.7 Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu-spotrebiteľ kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci-spotrebiteľ zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
5.8 Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu-spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci-spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci-spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
5.9 Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
Náhrada nákladov predávajúceho
6.1 Ak je vada, za ktorú zodpovedá predávajúci, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre vec s digitálnymi prvkami, predávajúci má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady kupujúcim-spotrebiteľa.
VII.
Spotrebiteľská záruka
7.1 Výrobca (podľa § 617 ods. 1 písm. d ) Občianskeho zákonníka) alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu-spotrebiteľ spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu-spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci-spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
7.2 Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, kupujúci-spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 Občianskeho zákonníka, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
7.3 Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu-spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 Občianskeho zákonníka a poučenie, že kupujúci-spotrebiteľ má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
7.4 Porušenie povinnosti výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa predchádzajúceho bodu nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
7.5 Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho-spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim-spotrebiteľovi súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.