Všeobecné obchodné podmienky

 

  1. Predmet úpravy a definície
  2. Objednávka
  3. Cena a dodacia lehota
  4. Miesto a spôsob dodania
  5. Náklady na dopravu a iné náklady
  6. Zrušenie (storno) objednávky
  7. Zodpovednosť za vady a reklamačný poriadok
  8. Odstúpenie od zmluvy
  9. Alternatívne riešenie sporu u spotrebiteľa
  10. Osobné údaje
  11. Newsletter-odber noviniek
  12. Záverečné ustanovenia

 

Článok I.

Predmet úpravy a definície

 

1.1 Peter Ilovský- PNEUCAR, so sídlom Záhradná 502/25, 013 24 Strečno, okres Žilina, IČO: 44876556, Obvodný úrad Žilina, č. registra 580-43623, udáva tieto všeobecné obchodné podmienky, ktoré upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri uzatvorení a plnení kúpnej zmluvy (ďalej ako „VOP“).

 

Zodpovedná osoba:      Peter Ilovský

Tel.č:                           +421 948 312 285

E-mail:                        peter.ilovsky@gmail.com

Fakturačné údaje:         IČ DPH: SK1081674121

                                   IBAN: SK292 885 0431/1100, Tatra banka a.s.

 

Kontakt pre reklamácie:

Email: peter.ilovsky@gmail.com

Tel. č: +421 948 312 285

Zodpovedná osoba: Peter Ilovský

1.2 V zmysle týchto VOP majú uvedené definície, nasledujúci význam:

  1. Predávajúci- je fyzická osoba podnikateľ, a to Peter Ilovský- PNEUCAR, so sídlom Záhradná 502/25, 013 24 Strečno, okres Žilina, IČO: 44876556, Obvodný úrad Žilina, č. registra 580-43623.
  2. Kupujúci- je fyzická- spotrebiteľ, fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá má záujem o uzatvorenie Kúpnej zmluvy s Predávajúcim alebo, ktorá uzatvorila Kúpnu zmluvu s Predávajúcim.
  3. Podnikateľom je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, osoba ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov či fyzická osoba ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  4. Podnikateľom na účely týchto VOP sa tiež rozumie ten, kto koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
  5. Spotrebiteľ- je len fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  6. Oprávnená osoba- je osoba odlišná od Kupujúceho, ktorá je uvedená v záväznej objednávke ako osoba, ktorej má byť objednaný Tovar odovzdaný.
  7. Kúpna zmluva- je zmluvný záväzok, ktorého návrh vzniká doručením záväznej objednávky kupujúceho predávajúcemu. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného potvrdenia predávajúceho s objednávkou kupujúcemu. Od uvedeného momentu sú predávajúci aj kupujúci viazaní kúpnou zmluvou ako aj týmito VOP, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
  8. Spotrebiteľskou zmluvou- je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
  9. Obchodník- je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  10. Objednávka- je objednávka kupujúceho zaslaná a doručená predávajúcemu prostredníctvom internetovej stránky.
  11. Internetová stránka- je internetová stránka predávajúceho, a to: www.originalwheels.sk
  12. Tovar- je jedna alebo viac hnuteľných vecí, a to pneumatika/ pneumatiky alebo hliníkové disky  či príslušenstvo a doplnky podľa ponuky predajcu , ktorý tovar predávajúci ponúka na predaj prostredníctvom internetovej stránky, a ktorej kúpa je predmetom kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
  13. Občiansky zákonník- je právny predpis, a to konkrétne zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  14. Zákon o ochrane spotrebiteľa- je právny predpis, a to konkrétne Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zmene a doplnení niektorých zákonov.
  15. Zákon o ochrane osobných údajov- je právny predpis, a to konkrétne Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  16. Zákon o ochrane osobných údajov- je právny predpis, a to konkrétne Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  17. Nariadenie EP a Rady EÚ- je Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov.

1.3 Kúpna zmluva sa spravuje právnym poriadnom, ktorý je platný v Slovenskej republike.

1.4 Ponuka predávajúceho na predaj tovaru nie je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy či inej zmluvy, verejným návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy alebo inej zmluvy, obchodnej verejnej súťaže a ani akéhokoľvek iného právneho úkonu s podobným charakterom a účinkami.

Článok II.

Objednávka

2.1 Tieto VOP sa pre kupujúceho stávajú záväzné momentom odoslania objednávky predávajúcemu cez internetovú stránku: www.originalwheels.sk.

3.3 Kupujúci uskutočňuje objednávku výlučne prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho, a to riadnym a úplným vyplnením formulára a jeho odoslania, ktorý je zverejnený na internetovej stránke www.originalwheels.sk.. V objednávke je kupujúci povinný uviesť či potvrdiť:

  • objednávaný tovar s určením jeho druhu a množstva;
  • spôsob úhrady kúpnej ceny;
  • miesto a spôsob dodania a prepravy objednávaného tovaru

2.2 Pre objednanie tovaru je nutné kliknúť na políčko „Vložiť do košíka“ a tento tovar bude následne vložený do košíka, pričom kupujúci sa môže slobode rozhodnúť či takto vložený tovar do košíka si mieni zakúpiť a uzatvoriť tak kúpnu zmluvu s predávajúcim. Kupujúci je následne oprávnený vyplniť formulár na kúpu tovaru, prípadne pokračovať v nakupovaní, vymazať tovar z košíka či ponechať tovar v košíku akúkoľvek dobu.

2.3 Kupujúci vytvorí objednávku tak, že klikne na „Záväzne objednať s povinnosťou platby“ s informáciou, že objednávka vyžaduje platbu za tovar. Bez zbytočného odkladu po spracovaní objednávky budú kupujúcemu na ním uvedenú e-mailovú adresu doručené „Potvrdenie o prijatí objednávky“ (akceptácia objednávky), ktoré bude obsahovať číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaj o cene tovaru, náklady na doručenie (tzv. poštovné), údaj o dodacej lehote, údaj o mieste kde má byť tovar dodaný, údaje o predávajúcom i dokumenty/formuláre, ktoré predpokladá zákon.

2.4 Kupujúci je povinný vyznačiť v objednávke svoje identifikačné údaje, ktoré umožnia predávajúcemu kontaktovať kupujúceho v prípade akýchkoľvek nedostatkov či nejasnosti pri vybavovaní objednávky. Akákoľvek zmena údajov uvedených v odoslanej objednávke je možná iba so súhlasom predávajúceho.

2.5 Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí objednávky („potvrdenie objednávky“) dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

2.6 Objednávku/objednávky na internetovej stránke možno vytvárať kedykoľvek, t. j. nonstop.

2.7 Kúpna zmluva sa uzatvára až po záväznej objednávke kupujúceho, a to momentom potvrdenia objednávky, teda doručením e-mailu zo strany predávajúceho o potvrdení objednávky na e-mailovú adresu, ktorú uviedol kupujúci, pričom uzatvorená záväzná objednávka je len návrhom kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

2.8 Predmetom uzatvorenej kúpnej zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný tovar do určeného miesta dodania a záväzok kupujúceho tovar v mieste dodania prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a náklady za doručenie.

2.9 Akákoľvek zmena objednávky je možná po uzatvorení kúpnej zmluvy a takáto zmena sa považuje za návrh na zmenu kúpnej zmluvy, avšak táto je možná len po vzájomnej dohode kupujúceho a predávajúceho. Návrh na zmenu kúpnej zmluvy nie je predávajúci povinný prijať, tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy upravené v článku VI týchto VOP.

Článok III.

Cena a dodacia lehota

3.1 Všetky kúpne ceny uvedené na internetovej stránke sú uvádzané ako konečné vrátane DPH, ktorá je stanovená príslušným právnym predpisom v podmienkach Slovenskej republiky. Kúpna cena nezahŕňa cenu za dodanie tovaru a iné náklady, ktoré nemožno vopred určiť.

3.2 Pred záväzným potvrdením objednávky, má kupujúci možnosť sa oboznámiť z konečnou kúpnou cenou vrátane DPH, ako i s cenou za dodanie tovaru, tzv. poštovné.

3.3 Predávajúci je povinný dodať tovar do 30 dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ je tovar na sklade alebo u dodávateľa.

3.4 Predávajúci na internetovej stránke udáva len nezáväznú informáciu o dodaní, teda do koľkých pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy zvyčajne daný tovar odosiela (odovzdáva balík prepravcovi).

3.5 Predávajúci je povinný doručiť tovar titulom objednávky v záväznej dodacej lehote (30 dní), ktorá je uvedená pri potvrdení objednávky. V prípade, ak tovar alebo jeho časť nie je možné v takto záväznej dodacej lehote dodať, potom predávajúci musí informovať kupujúceho o tejto skutočnosti a bezodkladne oznámi predpokladaný termín dodania tovaru, prípadne sa navrhne dodanie náhradného tovaru. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy pred uplynutím takto stanovenej dodatočnej lehoty, pokiaľ doručenie tovaru v záväznej dodacej lehote bolo mimoriadne dôležité s ohľadom na všetky okolnosti uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo, ak kupujúci pred uzatvorením kúpnej zmluvy vopred predávajúceho s touto skutočnosťou upovedomil.

3.6 Ak tovar nebude doručený ani v dodatočne stanovenej lehote, kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.

3.7 V prípade, ak predávajúci informuje kupujúceho, že tovar nie je možno doručiť, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.

3.8 Bez ohľadu na dôvod odstúpenia od kúpnej zmluvy je predávajúci povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky od kupujúceho za objednaný tovar, vrátane nákladov na dodanie tovaru (poštovné) do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy spôsobom, ktorým bola vykonaná úhrada za tovar, pokiaľ nebude s kupujúcim dohodnuté inak, tak aby neboli kupujúcemu účtovné ďalšie prevyšujúce náklady/poplatky. Kupujúci je povinný znášať náklady za vrátenie tovaru.

3.9 Faktúra ako daňový doklad za objednaný tovar slúži ako záručný list, pokiaľ nedošlo k osobitnej dohode medzi predávajúcim a kupujúcim, a táto bude doručená na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uviedol pri zadávaní objednávky. V prípade nedoručenia tejto faktúry, kupujúcemu odporúčame kontaktovať predávajúceho telefonicky alebo na e-mailovú adresu.

Článok IV.

Miesto a spôsob dodania

4.1 Miestom dodania je adresa, ktorú kupujúci uviedol v objednávke ako dodaciu adresu.

4.2 Záväzok dodať tovar je splnený momentom odovzdania tovaru kupujúcemu, resp. osobe oprávnenej uvedenej v objednávke.

4.3 Tovar sa považuje za odovzdaný, keď kupujúci alebo oprávnená osoba (okrem dopravcu) prevezme tovar, resp. všetky jeho časti alebo, ak sa jednotlivé časti tovaru z jednej objednávky odosielali oddelene, a to okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol odovzdaný ako posledný alebo, ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov/kusov, okamihom prevzatia posledného dielu/kusu alebo, ak sa tovar dodáva opakovanie počas určitej doby, a to tiež okamihom prevzatia tovaru.

4.4 Predávajúci zasiela tovar nasledujúcimi spôsobmi:

  • tovar sa posiela prostredníctvom kuriérskej služby- Direct Parcel Distribution SK s.r.o (DPD) do 30 dni, pokiaľ je tovar skladom, takto zvolený spôsob dopravy je spoplatnený vo výške tak ako je určené na webovej stránke predávajúceho.
  • tovar si môže kupujúci osobne prevziať na prevádzke: Peter Ilovský- PNEUCAR, Záhradná 502/25, 013 24 Strečno, počas prevádzkových hodín.

4.5 Kupujúci obdrží informáciu o tom, že jeho objednávka je odovzdaná prepravcovi alebo, že je pripravená na osobný odber, a to v závislosti od výberu spôsobu doručenia kupujúcim. Túto informáciu predávajúci poskytne kupujúcemu e-mailom na adresu, ktorú uviedol kupujúci alebo SMS správou na tel. číslo +421 948 312 285, ak bolo uvedené zo strany kupujúceho.

4.6 Za doručený tovar sa považuje aj moment, kedy kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste alebo odmietne prevziať tovar.

4.7 Predávajúci nie je zodpovedný za oneskorené doručenie tovaru, ak kupujúci čo i len nevedomky zadal nesprávnu adresu príjemcu.

4.8 Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.

4.9 Pri doručovaní zásielky (v ktorej sa nachádza tovar od predávajúceho) je kupujúci či iná oprávnená osoba skontrolovať túto zásielku, či jej obal nie je najmä mechanicky poškodený v preprave, či tovar má vady. Zároveň nie je oprávnený tento tovar prevziať ak ide o viditeľné poškodenie zásielky.

4.10 Predávajúci poskytuje nasledujúce spôsoby platby:

  • ak sa tovar doručuje na dobierku, môže kupujúci uhradiť tovar v hotovosti na prevádzke alebo bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho na základe vystavenej faktúry;
  • online platbou kartou;
  • bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho na základe vystavenej faktúry po zadaní objednávky s povinnosťou platby;

Článok V.

Náklady na dopravu a iné náklady

5.1 V kúpnej cene nie sú zahrnuté náklady na dopravu (poštovné), pričom táto výška nákladov bude pripočítaná po zvolení spôsobu dopravy kupujúcim. Pri zvolení osobného odberu tovaru je doprava zadarmo.

5.2 Predávajúci neúčtuje balné.

Článok VI.

Zrušenie (storno) objednávky

6.1 Ak kupujúci nemá záujem o objednaný tovar a súčasne táto ešte nebola vybavená (tovar nebol dodaný), potom je oprávnený písomne odstúpiť od kúpnej zmluvy, čo v najkratšom čase s uvedením čísla objednávky. V prípade, ak objednávka už bola uhradená, tieto finančné prostriedky je predávajúci povinný vrátiť do 14 dní rovnakým spôsobom akým bola táto suma uhradená, pokiaľ sa nedohodne inak s predávajúcim.

6.2 Predávajúci si vyhradzuje právo na stornovanie objednávky a odstúpiť od zmluvy, pokiaľ nebude môcť z objektívnych dôvodov (ako je napr. vypredanie zásob, stiahnutie tovaru z ponuky) alebo ak nebude môcť dodať tovar v lehote a cene a takého zabezpečenie tovaru by spôsobilo neprimerané ťažkosti predávajúcemu ako i neprimerané náklady v porovnaní s hodnotou (cenou) tovaru, ak sa s kupujúcim nedohodne inak. Predávajúci o stornovaní objednávky informuje kupujúceho e-mailom alebo telefonicky. Ak bola kúpna cena uhradená, prípadne jej časť tak tieto budú vrátené kupujúcemu v lehote do 14 dní na bankový účet kupujúceho, z ktorého predávajúci obdržal platbu.

Článok VII.

Zodpovednosť za vady a reklamačný poriadok

7.1 Postup a podmienky pre reklamáciu tovaru a zodpovednosť za vadu sa riadia Reklamačným poriadkom (kliknite na odkaz), ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.

Článok VIII.

Odstúpenie od zmluvy

8.1 Kupujúci- spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie, a to v zmysle §20 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa.

8.2 Podľa §19 zákona o ochrane spotrebiteľa, je kupujúci ktorý je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

 8.3 V súlade s §19 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:

  1. Poskytnutie služby, ak
  2. Došlo k úplnému poskytnutiu služby a
  3. Poskytnutím služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  4. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  5. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  6. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  7. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  8. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  9. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
  10. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  11. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  12. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  13. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  14. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  15. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  16. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  17. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

8.4 Právo na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný uplatniť písomnou formou alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mailom) na adresu: peter.ilovsky@gmail.com, pričom kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza na tomto odkaze. V prípade oznámenia o odstúpení od zmluvy zo strany kupujúceho doručený na trvanlivom médiu (e-mail) je predávajúci povinný bezodkladne zaslať kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí oznámenia o odstúpení od zmluvy.

8.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu, pričom odstúpením od zmluvy sa zmluva zrušuje v celom rozsahu. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak predávajúci dodal alebo poskytol viacero tovarov. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil, to neplatí, ak sa vzájomne dohodnú inak na trvaní doplnkovej zmluvy.

8.6 Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať späť tovar predávajúcemu, a to na adresu: Peter Ilovský- PNEUCAR, Záhradná 502/25, 013 24 Strečno alebo odovzdať tovar predávajúcemu, to neplatí ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota na vrátenie tovaru pri odstúpení od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša v celom rozsahu kupujúci.

8.7 Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastní a funkčnosti tovaru.

8.8 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou či doplnkovou zmluvou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

8.9 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Predávajúci nie je oprávnený účtovať kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady či poplatky. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa pritom rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady len vtedy, ak bol tovar dodaný kupujúcemu domov v čase uzatvorenia zmluva a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možní tovar odoslať späť predávajúcemu poštou.

8.10 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade, tým nie je dotknuté právo predávajúceho sa s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe.

8.11 Všetky platby budú kupujúcemu uhradené až po doručení vráteného tovaru na adresu Peter Ilovský- PNEUCAR, so sídlom Záhradná 502/25, 013 24 Strečno, okres Žilina, alebo po predložení dokladu či iného potvrdenia, ktorý preukazuje zaslanie tovaru späť na adresu predávajúceho.

8.12 V zmysle §20 ods. 15 zákona o ochrane spotrebiteľa znáša spotrebiteľ dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy.

8.13 Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa §5 ods. 1 písm. b) alebo §15 ods. 1 písm. a) až c), alebo na inú adresu, ktorú predávajúci oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy.

8.14 Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy sa zakazuje v zmysle §22 ods. 8 zákona o ochrane spotrebiteľa.

 

Článok IX.

Alternatívne riešenie sporu u spotrebiteľa

9.1 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci-spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Takéto alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom (predávajúcim), vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.

9.2 Ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, spotrebiteľ ma právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na túto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa §12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

9.3 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie sporov s internetovou stránkou- www.originalwheels.sk, je:

  • Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, webová stránka- https://www.soi.sk/;

alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je dostupný na webovej stránke- https://www.mhsr.sk/.

9.4 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie sporu využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na tejto webovej stránke- https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

9.5 Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, spotrebiteľ má právo voľby, ktorý zo subjektov alternatívneho riešenie sporov si vyberie.

9.6 Takýto návrh spotrebiteľa musí obsahovať meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt (ak nimi disponuje) presné označenie predávajúceho, úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha, dátum kedy sa spotrebiteľ obrátil so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný a vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa

 

Článok X

Osobné údaje

10.1 Peter Ilovský- PNEUCAR spracúva osobné údaje fyzických a právnických osôb starších ako 16 rokov- kupujúcich, potencionálnych zákazníkov, na internetovej stránke www. originalwheels.sk (ďalej ako „dotknuté osoby“) v rozsahu, spôsobom a za účelom, ktorý je v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane osobných údajov.

10.2 Kupujúci prehlasuje, že pred začatím spracúvania jeho osobných údajov mu boli ako dotknutej osobe zo strany predávajúceho ako prevádzkovateľa v zmysle zákona o ochrane osobných údajov a Nariadenia EP a Rady EÚ vopred oznámené právnym poriadkom určené informácie, bližšie uvedené v Zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré je zverejnené TU.

10.3 Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s informáciami o spracúvaní osobných údajov, ktoré sú zverejnené TU, a to aj vrátane jednotlivých práv, ktoré mu prislúchajú.

Článok XI.

Newsletter- odber noviniek

11.1 Po vytvorení objednávky si môže kupujúci dobrovoľne vybrať či chce od predávajúceho dostávať pravidelné informácie o novinkách na e-mailovú adresu, ktorú uviedol pri objednávke. Možnosť zasielať newsletter si môže kupujúci zvoliť aj individuálne bez vytvorenia objednávky, a to zaslaním e-mailu s požiadavkou na adresu: peter.ilovsky@gmail.com.

11.2 V prípade, ak tieto e-maily budú kupujúceho či osobu, ktorá mala záujem o pravidelné doručovanie newsletter obťažovať, potom sa môže odhlásiť z odoberania newsletter alebo kontaktovať predávajúceho o zrušenie tohto newsletter kedykoľvek, a to na e-mailovej adrese: peter.ilovsky@gmail.com.

 

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

12.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 20.08.2024.

12.2 Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a sú pre kupujúceho záväzné momentom odoslania objednávky predávajúcemu prostredníctvom internetovej stránky, t.j. www.originalwheels.sk.

12.3 V prípade ak dôjde k osobitnej dohode medzi predávajúcim a kupujúcim v kúpnej zmluve, táto má prednosť pred znením týchto VOP. Súčasťou týchto VOP sú najmä aj Reklamačný poriadok, Zásady ochrany osobných údajov, Cookies.

12.4 V prípade, ak tieto VOP neupravujú určité otázky ako ani kúpna zmluva, potom sa tieto spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov.

12.5 Peter Ilovský- PNEUCAR, so sídlom Záhradná 502/25, 013 24 Strečno, okres Žilina, IČO: 44876556, si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných záväzných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.originalwheels.sk.

12.6 Predávajúci súčasne dáva na vedomie, že vzťahy vyplývajúce z Kúpnej zmluvy, ktorá sa uzatvorila s kupujúcim sa vždy spravuje týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sú účinné v čase záväznej objednávky tovar.

12.7 V prípade, ak akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, ak to nevylučuje právny predpis.